Τέμπη – Εμπιστευτικό έγγραφο: Ο Κ. Καραμανλής είχε προειδοποιηθεί για την επερχόμενη τραγωδία

Νέα συγκλονιστικά στοιχεία που μαρτυρούν την ευθύνη της κυβέρνησης και του τότε υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, για την εθνική τραγωδία των Τεμπών έρχονται στο φως της δημοσιότητας και ενώ οι εργασίες της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής.

Μια ημέρα μετά την κατάθεση Καραμανλή στη Βουλή, κατάθεση κατά την οποία ισχυρίστηκε ότι ποτέ δεν κράτησε κανένα πόρισμα στο υπουργικό του γραφείο, δημοσίευμα της εφημερίδας «δημοκρατία», το οποίο συνοδεύεται από εμπιστευτικό έγγραφο, αποκαλύπτει ότι από το 2021 ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, είχε προειδοποιήσει σε δραματικούς τόνους τον Κώστα Καραμανλή ότι είναι «ορατός ο κίνδυνος να υπάρξει ένα συμβάν μεγίστης σοβαρότητας».

Σύμφωνα με το εμπιστευτικό έγγραφο, ο  τότε διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου προβλέποντας δραματικά το τι θα συνέβαινε λίγους μήνες μετά στα Τέμπη καθώς όπως ανέφερε προς τον Κώστα Καραμανλή «τα προβλήματα οδηγούν σε μονοδρομήσεις γραμμών, καθιστώντας περισσότερο πιθανά τα ανθρώπινα λάθη με απρόβλεπτες συνέπειες».

Παράλληλα στο εμπιστευτικό έγγραφο προς τον Κώστα Καραμανλή ο Φίλιππος Τσαλίδης προειδοποιούσε με αφορμή σύγκρουση τρένου με όχημα του ΟΣΕ τον Αύγουστο του 2021 ότι «οι συνέπειες ενός τέτοιου συμβάντος θα ήταν ανυπολόγιστες αν η σύγκρουση γινόταν με αμαξοστοιχία Intercity».

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «δημοκρατία», ο  Φίλιππος Τσαλίδης έστειλε την εμπιστευτική επιστολή στις 6 Σεπτεμβρίου 2021, με θέμα «σοβαρά λειτουργικά προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου». Αφορμή ήταν δύο ατυχήματα που είχαν συμβεί τον Αύγουστο του 2021 στον Δομοκό και τη Λευκοθέα Σερρών.

Στο εμπιστευτικό έγγραφο ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρεται στην έλλειψη προσωπικού του ΟΣΕ και συγκεκριμένα σταθμαρχών και κλειδούχων, στη μη λειτουργία σηματοδότησης σε μεγάλα τμήματα του δικτύου και την κακοσυντηρημένη υποδομή.

Παράλληλα αναφέρεται σε δύσκολη και επικίνδυνη σιδηροδρομική λειτουργία «με αποτέλεσμα σοβαρά συμβάντα» ενώ επισημαίνει την έλλειψη σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.

Να σημειωθεί ότι ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραιτήθηκε οκτώ ημέρες μετά την αποστολή του εμπιστευτικού εγγράφου και συγκεκριμένα στις 14 Σεπτεμβρίου του 2021.

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί